У цей затяжний післясвятковий період, коли клієнти ще відпочивають, ми, ілюстратори, маємо слушну нагоду оновити портфоліо. В українському сегменті Вehance переважно трапляються бідненько оформлені проекти. Чому ми не хочемо витрачати сили на справді круте оформлення портфоліо? Ми вже виснажилися після роботи, і у нас немає бажання виснажуватися знову? Наші проекти не тягнуть на те, щоб бути нашим обличчям? У нас купа нових замовлень, і на оформлення старих просто немає часу?
Усі причини слушні, але головна ось яка: оформлюючи портфоліо, потрібно подумати про клієнта. Або подумати як клієнт. Нам не хочеться. Ми з вами — художники! Нема питань. Але наскільки ми художники? (Дисклеймер: геніям далі не читати!)
Думаю, всі художники, які працюють із колективним твором, якоюсь мірою є обслуговувальним персоналом. Режисери, художники-постановники, «геймдев-артисти», аніматори, сторібордисти, зокрема ілюстратори, — підпорядковані митці, деякі навіть не митці, а дизайнери. Усі ці люди бігають один за одним і за клієнтом задля досягнення задовільного результату — спільного твору.
Сфера, де художник є самостійним, — некон’юктурне мистецтво без клієнта, від аматорства до інді й файн-арту.
Працюючи над колективним твором, ми часто вдаємося до однієї з двох крайнощів: думаємо про себе як про файн-арт митців або починаємо обслуговувати клієнта. Це, як на мене, — одна з ключових помилок. Працюючи над замовленням, художник має обслуговувати не клієнта, а твір!
А як же клієнт із товстими пачками бабла? Невже не обслужимо? Ні. Про клієнта потрібно дбати.
Щоб замовник прийняв проект, нам треба виконати саме це ключове завдання. Якщо замовник новий, якщо він доступний тільки онлайн, якщо завдання не сформовано належним чином, може виявитися, що подбати про нового клієнта ще складніше ніж виконати його замовлення.
Якщо заздалегідь не витратити сили на належним чином оформлене портфоліо, потім їх усе одно доведеться витрачати на роз’яснення ескізів, тести і правки кожного нового проекту
Особливості ведення роботи можна наочно продемонструвати саме в портфоліо. Якраз для цього слід робити «воркінпрогреси» і «мейкінофи». Вони нерідко створюються як туторіали для менш досвідчених колег, але насамперед мають бути туторіалами для клієнтів.
Клієнт часто не розуміє ескізів. Деякі замовники можуть оцінити роботу тільки у готовому вигляді. У портфоліо важливо показати, як скетч перетворюється через чистовий ескіз на готову картинку. Побачивши всі етапи виконання, клієнт матиме уявлення про ступінь умовності скетчів і вноситиме менше правок у проміжні варіанти. Важливо показувати ці варіанти на прикладах своїх робіт.
Читайте також: Неголодний художник, або боротьба за видавця з обов’язками
Не треба забувати й про «теплу ламповість». Для успішної співпраці клієнта й виконавця потрібен затишок. На нього налаштовують проекти, оформлені красивими знімками процесу створення картинки: розмите тло, інструмент у натруджених і наманікюрених руках митця або мисткині, охайний робочий стіл, вінтажний реквізит, велика палітра художніх матеріалів.
Навіть якщо ви працюєте в цифрі, скетчі для клієнта переконливіше виглядають в олівці. Світлини, на яких видно, що людина працює і витрачає кошти на свій простір і комфорт, відповідно налаштовують клієнта. На них ви ніби ділитеся простором своєї майстерні, арт-кухнею, ідеями.
Дуже популярні проекти з детальною графікою, виконаною лінером: нам зрозуміло, що в цифрі це зробити набагато швидше, але для клієнта цифра може виглядати «дешевше». Такий підхід бере замовника «працьовитістю», його виконавець виглядає надійнішим.
Завжди важливо показати «роботу руками», інколи навіть у цифрі.
Обов’язковим аспектом репутації є реалізовані проекти. Фото надрукованих картинок у книжках, оформлення упаковок, рекламної продукції — все це свідчить про вас як про успішного виконавця.
Читайте також: Ілюстрактор #5: як художники і дизайнери вчили книги робити
Читайте також: Прописи з каліграфії: як навчитися писати красиві літери
Навіть якщо проект не реалізований або не реалізований належним чином, варто зробити візуалізацію готового продукту.
Деякі «прохідні», цілком якісні, але не дуже цікаві проекти можна витягнути оформленням, яке привабить клієнта.
Таке оформлення забирає чимало часу, тож, виконуючи замовлення, краще відразу робити ескізи у вигляді «для портфоліо». Це можуть бути світлини купи скетчів, робочого процесу й навіть пояснювальні схеми. Іноді це можна надсилати клієнту, і як правило такий ілюстративний матеріал позитивно впливає на затвердження роботи.
Здається, я сам себе надихнув, сподіваюсь, що і вас теж.
Читайте також: Тетяна Горюшина про те, як взяти участь у Болонському ярмарку і не стати туристом
Найкращий лайк — це 30 гривень))
Фондуючи незалежну редакцію Читомо, ви допомагаєте зростити нове покоління професіоналів видавничої справи і збільшуєте кількість хороших книжок у світі.
Спасибі.
Щоб залишити свій коментар, будь ласка, увійдіть через аккаунт Vkontakte чи Facebook