Ця лекція відбулася під час ІІІ Школи літературного менеджменту, що проходила в рамках IV ГОГОЛЬFESTу. Публікуємо найцікавіше, що ми почули від єдиного відомого в Україні літературного агента Юки Гаврилової.
Презентація книги – річ комплексна, тому кожна деталь має значення.
Іноді доводиться робити презентацію в дупах світу, але готуючи її треба враховувати все, бо ви відповідаєте за репутацію автора, свою, а також репутацію видавництва.
Потрібно приходити в приміщення заздалегідь: дізнаватися маршрут, не боятися переставляти меблі; обов’язково дізнаватися, чи є туалет.
Варто подбати про запрошення, анонс презентації, де повідомити місце проведення, розповісти, як туди доїхати. Можливо, біля місця події треба поставити волонтерів чи повісити стрілочки-дороговкази. Потрібно дізнатися, чи є мікрофон, адже не всі автори мають такий голос, щоб перекричати аудиторію.
Враховуйте особливості автора: чи може він працювати з аудиторією, чи не боїться він її, чи вміє це робити, якщо не вміє – навчіть! Бути письменником – також означає вміти спілкуватися із аудиторією і ходити на презентації. Є письменники, яким не потрібен модератор, а є такі, що не можуть без нього обійтися. Треба пристосовувати приміщення під автора, а є автори, які самі пристосовують приміщення під себе.
Треба аналізувати аудиторію міста, в якій ви робите презентацію – і готувати автора, що якщо для міста він «новий», то ця презентація буде «затравкою», а не аншлагом.
Не можна робити фуршети на перезентаціях, бо аудиторія буде пам’ятати, що їла, а не емоції, які викликає автор.
Читайте також:
Треба уявляти публіку, яка читає конкретного автора – плюс думати над тим, яка публіка, яких авторів перетинається. Інколи добре поєднувати двох авторів, де один автор модератор, а інший – презентує книгу. Для цього і треба знати, «які публіки перетинаються». Якщо це молодий автор, йому не треба модератор Андрухович, тому що люди прийдуть до Андруховича, а не до автора.
Є «поважні» люди, які приходять на презентацію, серед них є православні, за національну ідею, у вишиванках, вони читачі класичної української літератури – їх легко вичислити з маси. Ви мусите пам’ятати, що на презентації ходять божевільні та графомани, у яких не склалася кар’єра і вони не видалися, вони будуть провокувати та викликати скандали. Що робити, коли через таких людей починається скандал? Модератор повинен втрутитися, якщо ні – це повинен зробити організатор.
Презентація – це інфопривід, піар автора, мотивація до купівлі книги. Хороший організатор повинен мати “своїх журналістів”, яких запрошує попередньо, надає анонс події. Треба вміти спокусити журналіста, критика, які прийдуть до вас і попрацюють на вас.
Не вимагайте хороших рецензій – головне, щоб ім’я автора правильно написали.
На всі культурні проекти не вистачає грошей, але люди роблять ЩОСЬ.
Світлина Центр літературної освіти
Найкращий лайк — це 30 гривень))
Фондуючи незалежну редакцію Читомо, ви допомагаєте зростити нове покоління професіоналів видавничої справи і збільшуєте кількість хороших книжок у світі.
Спасибі.
Щоб залишити свій коментар, будь ласка, увійдіть через аккаунт Vkontakte чи Facebook