Читомо > Новинки до Форуму видавців–2017 > Мистецькі видання

Мистецькі видання

Де кураторство. Катерина Носко, Валерія Лук’янець

Носко К., Лук’янець В. Де кураторство. – Харків: IST Publishing, 2017.  – 256 с. ISBN 978-966-97657-0-3

Книга «Де кураторство» є збіркою есеїв та інтерв’ю, що охоплюють коло питань, пов’язаних із темою кураторства — колективного й індивідуального — та зосереджених на українському контексті.
Тексти стали результатом обговорення зазначеної теми авторками-упорядницями із кураторами та сучасними художниками з різних міст України. Задум видання полягав у висвітленні особливостей курування з позиції художника як куратора, не оминувши й іншої — куратора як художника. Цьому присвячено два розділи книги відповідно.Третій розділ є своєрідною спробою описати та систематизувати основні інституції, художні об’єднання, виставкові проекти та імена, згадувані в текстах, інформація про які дотепер була неточною, малодоступною або відсутньою взагалі. Також до видання увійшли візуальні матеріали, частина яких опублікована вперше.

Ціна: 600 грн

Замовити книгу 

Обговорення однієї теми —кураторства — дозволило різним, подекуди протилежним, поглядам зустрітися разом — у однiй книзi. У свою чергу спектр цих поглядів на постать куратора повернув нас ще й до питання етичних норм у його стосунках iз художником, яке виявилось на сьогодні чи не найбільш гострим. Так, зібравши разом сімнадцять текстів українських художників та груп, а також два інтерв’ю з кураторами, книга постає зрізом суб’єктивних поглядів на те, чим сьогодні є курування і де воно проявляється у виглядi нематеріальної практики. При цьому очевидно, що цей зріз не може вичерпати всієї широти явища, показуючи кураторський досвід художників крізь обмежену вибiрку прикладів. Однак саме ця окремішність наближає нас до розуміння специфіки явища художника як куратора в Україні.

 

Одеська абетка. Олександр Флоренський

Флоренський О. Одеська абетка / Олександр Флоренський. —  Київ : Видавництво Кармінської, 2017. —  72 с. 

Олександр Флоренський народився в Ленінграді в 1960 році. Закінчив факультет кераміки ЛВХПУ ім. Мухіної. У 1985 році виступив одним із організаторів групи художників «Митьки». Брав участь у багатьох міжнародних кінофестивалях (1993-1999). Автор ілюстрацій до культового тритомника Сергія Довлатова. Спільно з Іваном Сотниковим в 2004 році створив Товариство любителів живопису і малювання. У 2008 заснував спільно з Дмитром Бугаєнко Студію ручного друку «Б&Ф». Роботи Олександра Флоренського знаходяться в колекціях Державного Російського музею (Санкт-Петербург), Державної Третьяковської галереї (Москва), Державного музею образотворчих мистецтв імені O. С. Пушкіна (Москва), Кіасма (Гельсінкі), Сіті Арт-Музеум (Гельсінкі), а також приватних колекціях. Протягом останніх років Олександр Флоренський створює серію Міських абеток  «ілюстрованих міських портретів». Кожна з його «абеток» — це пейзажні замальовки топонімів міста на всі букви алфавіту локальної мови. У 2017 до Єрусалимської, Тбіліської,
Петербурзької, Воронезької, Чорногорської та Нью-Йоркської абеток приєдналися Київська та
Одеська, які Видавництво Кармінської і пропонує вашій увазі.

Придбати можна тут

Київська абетка. Олександр Флоренський

Флоренський О. Київська абетка / Олександр Флоренський. —  Київ : Видавництво Кармінської, 2017. —  72 с. 

Олександр Флоренський народився в Ленінграді в 1960 році. Закінчив факультет кераміки ЛВХПУ ім. Мухіної. У 1985 році виступив одним із організаторів групи художників «Митьки». Брав участь у багатьох міжнародних кінофестивалях (1993-1999). Автор ілюстрацій до культового тритомника Сергія Довлатова. Спільно з Іваном Сотниковим в 2004 році створив Товариство любителів живопису і малювання. У 2008 заснував спільно з Дмитром Бугаєнко Студію ручного друку «Б&Ф». Роботи Олександра Флоренського знаходяться в колекціях Державного Російського музею (Санкт-Петербург), Державної Третьяковської галереї (Москва), Державного музею образотворчих мистецтв імені O. С. Пушкіна (Москва), Кіасма (Гельсінкі), Сіті Арт-Музеум (Гельсінкі), а також приватних колекціях. Протягом останніх років Олександр Флоренський створює серію Міських абеток  «ілюстрованих міських портретів». Кожна з його «абеток» — це пейзажні замальовки топонімів міста на всі букви алфавіту локальної мови. У 2017 до Єрусалимської, Тбіліської,
Петербурзької, Воронезької, Чорногорської та Нью-Йоркської абеток приєдналися Київська та
Одеська, які Видавництво Кармінської і пропонує вашій увазі.

Придбати можна тут

Чисте мистецтво. Петро Гончар, Лідія Лихач

Чисте мистецтво / Петро Гончар, Лідія Лихач ; дизайн І. Пасічник. – Київ : Родовід, 2017. – 304 с. ISBN:978-617-7482-10-8 (укр. редакція); 978-617-7482-11-5 (англ. редакція)

Великий каталог виставки «Чисте мистецтво / Pure Art», що проходила в Мистецькому Арсеналі з 13 квітня до 9 травня 2017. Каталог, як і виставка, має на меті якнайповніше дослідити творчість українських наївних мистців, а також проблематизувати співідношення «народного» та «професійного» у мистецтві. У виданні вміщено роботи Марії Примаченко, Георгія Малявіна, Ганни Готвянської, Якова Ющенка, Олександри Шабатури, Дмитра Перепелиці, Поліни Райко, Панаса Ярмоленка, Григорія Ксьонза, Никифора Дровняка, Ганни Собачко-Шостак та багатьох інших. Як і праці авангардних та сучасних мистців, які формують діалог з наївом – Вадима Меллера, Бориса Косарева, Євгена Лещенка, Олександра Ройтбурда, Владислава Краснощока, Віктора та Сергія Кочетових тощо.

Ціна: 550 грн

Олекса Грищенко. Динамоколір. Віта Сусак

Сусак В. Олекса Грищенко. Динамоколір / Віта Сусак ; дизайн О. Грищенко. – Київ : Родовід, 2017. – 320 с. ISBN:978-617-7482-12-2

Видавництво РОДОВІД у співпраці з МАЛАБАР Арт Лімітед (Лондон, Англія) підготувало до друку монографію Віти Сусак «ОЛЕКСА ГРИЩЕНКО. ДИНАМОКОЛІР». 320 сторінок творів мистця з різних музеїв світу та приватних колекцій. Дві версії книжки – українська і англійська в кілька сотень примірників (обмежений наклад).

Олекса Грищенко (Alexis Gritchenko, Алексей Грищенко, 1883-1977) – живописець, художній критик, чия творчість найтісніше пов’язана з Україною, Росією і Францією. В 1910-і рр. він розробив власний мистецький напрямок – Динамоколір / Цветодинамос, базований на поєднанні принципів кубізму і формальної мови ікони. Коли в пореволюційній Москві відкрили Музей живописної культури (1919-1929), в ньому «динамоколір» Грищенка експонувався поруч з «примітивізмом» О. Шевченка, «експресіонізмом» Кандинського і «супрематизмом» Малевича. Чому динамоколір забули? Забутий – неважливий? А хто пам’ятав Малевича, Бойчука, Богомазова у 1950-70-і? Чому сучасники оцінювали динамоколір як самостійне явище в авангарді? Як далі розвинулася творчість Грищенка, коли він залишив Москву у 1919, провів два роки в Константинополі, помандрував до Греції, дістався до Парижа і осів у Франції? Яке його місце серед представників Паризької школи? Яке значення цього майстра для українського мистецтва ХХ ст.? Відповіді на ці та інші запитання шукає авторка Віта Сусак. Свою першу статтю про Олексу Грищенка Віта Сусак опублікувала у 1989 р. в журналі «Всесвіт». У 1997 вона захистила в Москві кандидатську дисертацію на тему: «Олекса Грищенко в мистецькому житті Москви 1910-х років»; 2017-го – скінчила монографію «Олекса Грищенко. Динамоколір».

Ціна: 1 500 грн 

Carte Blanche Aнатоля Петрицького. Тетяна Павлова

Павлова Т. Carte Blanche Aнатоля Петрицького. Тетяна Павлова. – Київ : Родовід, 2017. –  120 с. ISBN:978-966-7845-99-5

Анатоль Петрицький (1895–1965) – художник першої величини українського авангарду ХХ ст. Із Михайлем Семенком він торував шляхи панфутуризму. Із Лесем Курбасом реформував нову українську сценографію. Харківський період був зоряним часом його творчості. Саме тоді він створює унікальний пам’ятник тогочасній творчій еліті України — «стопортретну серію», де закарбував для історії інтелігенцію рубежу 1920–1930-х, перед самим спалахом терору, що обернеться Розстріляним Відродженням. Уже невдовзі більшість портретованих затавровано як «ворогів народу» та страчено. Мали щезнути й самі їхні портрети, виконані Петрицьким. Твори своєї багатої на пластичні та смислові знахідки портретної серії художник невдовзі мав викреслити, а деякі й знищити, майже одразу після їх створення. Уперше складаючи докупи вцілілі з них (у музеях і приватних колекціях) і втрачені (відомі в репродукціях), авторка підтверджує гіпотезу мистецтвознавця Бориса Лобановського, що портретна серія Анатоля Петрицького за інших обставин могла би «змінити долю європейського портрета». Нині цей доробок мистця постає в особливому ракурсі в дослідженні «Carte Blanche Aнатоля Петрицького».

Ціна: 150 грн 

Наречена

Наречена : арт-бук. — Львів : Terra Incognita, 2017. 

Дитячий арт-бук “Наречена” це мандрівка у світ традиційного весільного костюму. Чи можливо бути королівною у сорочці з домотканого полотна?
Ми хочемо показати неймовірну розкіш традиційного вбрання і навчити дітей відрізняти борщівську сорочку від поліської, гуцульські запаски від полтавської плахти, впізнавати
баламути, дукачі, зґарди. І, можливо, тоді хтось з дівчаток захоче стати королівною у сорочці з домотканого полотна. “Наречена” є продовженням популярного арт-буку “Скриня. Речі Сили” (вийшов минулого року у видавництві Старого Лева) від творчого об’єднання “Ковчег” — Ярини Винницької, Юлії Табенської та Дмитра Осипова.
Цей проект створено за підтримки національного музею Івана Гончара, на основі музейної колекції, а також колекцій відомих українських збирачів старовини  Роксоляни Шимчук
(Етно-галерея Роксоляни Шимчук), Уляни Явної (Давній народний одяг), Віктора Ющенка, майстерні дитячого одягу “Аденчик-Баденчик”.

BORIS MIKHAILOV. Parliament

BORIS MIKHAILOV. Parliament / Б. Міхайлов, Ю.Теллер ; текст П. Дорошенко, С. Фоменко, Л. Куделя, І. Кабаков, Е.Кабакова ; дизайн Zacree Cobos, Юрґен Теллер. – Київ : Родовід, 2017. – 96 с. ISBN: 978-617-7482-05-4

“Парламент” – це каталог виставки Бориса Михайлова, одного з найбільш відомих на Заході українських фотографів, в Українському Павільйоні 57-ї Венеційської бієнале. “У новому циклі знімків, що його Михайлов створює протягом останніх двох років, він переходить до абстрактної образності, створеної з телевізійних цифрових помилок, — ґлітч-арту. Сила цієї нової серії — у правдивому зображенні складних політичних схем і соціальної дійсності”, — пише у вступі Пітер Дорошенко, виконавчий директор Dallas Contemporary. Дизайн каталогу виконав Юрґен Теллер, а також доповнив його своїми знімками Бориса Михайлова. Паралельне видання (українською та англійською мовами).

Ціна: 790 грн

Стефанія Шабатура: нескорений дух творчості

Стефанія Шабатура: нескорений дух творчості / упор. С. Дяків. – Київ : Смолоскип, 2017. – 168 с.: іл.  ISBN 978-966-2164-90-9

Альбом «Стефанія Шабатура: нескорений дух творчості» – унікальне видання, у якому представлено самобутню творчість Стефанії Шабатури (1938-2014) – знакової постаті національної історії та культури.

Це видання висвітлює подвижницьке життя незламної українки – видатної художниці, яскравої представниці когорти шістдесятників, багатолітнього політв’язня, правозахисниці, членкині УГГ, активної громадської діячки, депутата Львівської міської ради першого демократичного скликання (1990-1994), голови Марійського товариства «Милосердя». У період радянського тоталітаризму творчість мисткині було заборонено, а під час ув’язнення її творчий доробок – знищено. Це альбомне видання розраховане на істориків і теоретиків мистецтва, культурологів і художників, усіх, хто цікавиться українським мистецтвом.

Ціна: 250 грн

Малевич. Автобіографічні записки 1918–1933

Малевич. Автобіографічні записки 1918–1933 ; дизайн А. Іваненко, Є. Полосіна. – Київ : Родовід, 2017. – 96 с. ISBN:978-617-7482-08-5

Книжка розпочинає серію автобіографічних текстів МИТЦІВ. Перший – Казимир Малевич. Вибір спогадів Казимира Малевича не випадковий – ці записи часто згадуються, коли йдеться про зв’язок художника з Україною. Більше того, цей захопливий, насичений текст лишається основним джерелом свідчень про раннє життя мистця. Малевич з гумором згадує свої дитячі та юнацькі роки, родину, друзів, навчання і все, що допомогло йому стати художником. Казимир Малевич залишив три окремі незавершені автобіографічні тексти (1918, 1923-1925, 1933) – це і особисті відчуття та переживання дитячих років, міркування про проблеми мистецтва, роздуми, порівняння. Захопливо і талановито написані, вони читаються надзвичайно легко з будь-якого рядка. «Я помню хорошо и никогда не забуду, что в первую голову меня всегда поражала окраска и цвет, потом бури, грозы, молнии, и тоже полное спокойствие после грозы, ночь и день эта смена меня очень волновала. И я помню тоже, как трудно меня было уложить спать или оторвать от увлечения наблюдением или, вернее, просто смотрением на звезды горящие, на темное, как грач, небесное пространство». К. Малевич. Спогади мистця раніше кілька разів друкувалися, але в Україні повністю виходять вперше. Упорядкування здійснила Анастасія Білоусова, культурологиня, координаторка проектів видавництва РОДОВІД. У виданні повністю збережено оригінальна мова Казимира Малевича. Автобіографію мистця (пере)прочитали сучасні ілюстраторки, що оформили видання – Євгенія Полосіна й Аня Іваненко (Сері/граф студія). Саме їхні ілюстрації «огорнули» спогади Малевича в цікавий формат артбуку.

Ціна: 200 грн

Україно, я люблю тебе! Лапшина Людмила

Лапшина Людмила. Україно, я люблю тебе! — Харків : Віват, 2017. ISBN 978-617-690-983-5

Наша чарівна країна багата на туристичні дива, які обов’язково слід побачити й відвідати. Мальовнича природа Карпатських гір та Криму, архітектурні пам’ятки великих міст та маленьких сіл, велич старовинних фортець і храмів та краса дендрологічних парків зачаровують і приваблюють.

Двісті дивовижних ілюстрацій з описами об’єктів, що їх містить ця книжка, допоможуть більше дізнатися про різні куточки нашого краю. Тож хутчіш розгортайте альбом і поринайте в захопливу мандрівку Україною! Видання стане чудовим подарунком до будь-якого свята чи просто на згадку. А також познайомить гостей із-за кордону з перлинами української землі.

Ціну уточнюйте у видавництві 

Велика магія. Елізабет Ґілберт

Ґілберт Е. Велика магія / Елізабет Ґілберт ; пер. Г. Лелів. — Львів : Видавництво Старого Лева, 2017. — 254 с. ISBN:978-617-679-414-1

Елізабет Ґілберт — авторка світових бестселерів «Їсти, молитися, кохати» й «Природа всіх речей» — з нестримною енергією і витонченим гумором розповідає про те, як навчитися жити творчо й отримувати від цього насолоду. Вона переконана, що творчість — це дар, і тільки від нас залежить, чи ми ним скористаємось. Та не чекайте тут практичних порад на зразок тих, як збудувати блискучу кар’єру в царині мистецтва. Адже письменниця вважає, що всі ми — люди творчі, тому шукає відповіді на питання, які хвилюють кожного. Що таке покликання?.. Чи мусить справжній митець страждати?.. Чому не варто перетворювати творчість на професію?.. Як не зациклюватися на невдачах?.. Куди втікають ідеї?.. Чому допитливість важливіша за пристрасть?.. Яка причина того, що інколи так важко порозумітися з натхненням?.. І все це — в дотепних історіях про пошук себе і в оповідках про життя знаменитостей. Отож розгортайте цю захопливу книжку — вона безсумнівно стане однією з ваших улюблених!

Ціна: 120 грн

Замовити книгу

Вулиці Львова. Ігор Мельник

Мельник І. Вулиці Львова / Ігор Мельник. – Харків : Фоліо, 2017. – 607 с.: фото

Ігор Мельник – український журналіст, письменник, краєзнавець, громадський політичний діяч, засновник Товариства української мови ім. Т. Шевченка, автор близько десяти книжок, якого влучно охарактеризувала кандидат філологічних наук Надія Мориквас: «Корінний львів’янин (у третій ґенерації), історик за покликанням і журналіст за родом занять, він може послужити живим путівником Львова, бо знає «біографію» чи не кожної його кам’янці, вулиці і закамарка».

Сьогодні Львів –  одне з найгарніших міст Європи, центральна частина якого входить до Списку Світової спадщини ЮНЕСКО. Місто протягом століть будували відомі архітектори зі всієї Європи. Здається неймовірним, але, незважаючи на дві світові війни, що прокотились Львовом (протягом ХХ століття в місті вісім разів мінялась влада), усі архітектурні шедеври дійшли до наших часів в оригінальному вигляді. Львів – унікальне поєднання культур Заходу та Сходу. Це місто, створене розумом і працею кількох десятків поколінь не лише українців, але й поляків, німців, євреїв, вірмен, австрійців, русинів, для яких воно тривалий час було центром національного та релігійного життя. Книга знайомить читачів з вулицями та площами Львова, їх історією і сьогоденням. Старовинне місто розглядається послідовно за його історичними частинами: Середмістям, передмістям та околицями. Видання ілюстроване численними фотографіями, малюнками та поштівками і містить покажчик вулиць.

Ціна: 230 грн

Львівське Середмістя – місто серед мурів, є унікальним урбаністичним ансамблем, у якому збереглися давня планувальна структура та багато пам’яток містобудування, архітектури, історії та мистецтва.

Середмістя давнього Львова займало порівняно невелику територію обмежену нинішніми вулицями Лесі Українки, Підвальною, Братів Рогатинців та проспектом Свободи. На цій невеликій території площею 18–20 гектарів мешкало серед міських мурів в різні часи 10–20 тисяч людей.

artarsenal bookforum publish messe