Павлова Т. Carte Blanche Aнатоля Петрицького. Тетяна Павлова. – Київ : Родовід, 2017. – 120 с. ISBN:978-966-7845-99-5
Анатоль Петрицький (1895–1965) – художник першої величини українського авангарду ХХ ст. Із Михайлем Семенком він торував шляхи панфутуризму. Із Лесем Курбасом реформував нову українську сценографію. Харківський період був зоряним часом його творчості. Саме тоді він створює унікальний пам’ятник тогочасній творчій еліті України — «стопортретну серію», де закарбував для історії інтелігенцію рубежу 1920–1930-х, перед самим спалахом терору, що обернеться Розстріляним Відродженням. Уже невдовзі більшість портретованих затавровано як «ворогів народу» та страчено. Мали щезнути й самі їхні портрети, виконані Петрицьким. Твори своєї багатої на пластичні та смислові знахідки портретної серії художник невдовзі мав викреслити, а деякі й знищити, майже одразу після їх створення. Уперше складаючи докупи вцілілі з них (у музеях і приватних колекціях) і втрачені (відомі в репродукціях), авторка підтверджує гіпотезу мистецтвознавця Бориса Лобановського, що портретна серія Анатоля Петрицького за інших обставин могла би «змінити долю європейського портрета». Нині цей доробок мистця постає в особливому ракурсі в дослідженні «Carte Blanche Aнатоля Петрицького».
Ціна: 150 грн
Найкращий лайк — це 30 гривень))
Фондуючи незалежну редакцію Читомо, ви допомагаєте зростити нове покоління професіоналів видавничої справи і збільшуєте кількість хороших книжок у світі.
Спасибі.
Щоб залишити свій коментар, будь ласка, увійдіть через аккаунт Vkontakte чи Facebook