Комітет літературної премії «Золотий кларнет», яка вручається за найкращий поетичний дебют, оголосив короткий список претендентів. Серед них: Ярослав Корнєв, Артем Полежака, Арсеній Тарасов та Євгенія Чуприна. Про це повідомляє офіційна Facebook-сторінка премії.
.
До короткого списку потрапили такі книжки:
- Ярослав Корнєв. «Дещо з насіння», видавництво «Раритети України»;
- Артем Полежака. «Стіхи о жизні», видавництво «Люта справа»;
- Арсеній Тарасов. «Листи на північ», видавництво «Смолоскип»;
- Євгенія Чуприна. «У хаті, де не працює санвузол», видавництво «Каяла».
Переможця буде оголошено на спеціальній церемонії в серпні цього року.
Члени журі про конкурс
.
.
Вано Крюґер,
голова журі:
«Золотий кларнет» – премія за найкращий книжковий поетичний дебют. Зважаючи на те, що книжки не анонімні, а також на те, що всі всіх зазвичай знають, я спеціально зібрав велике журі поетів, критиків і прозаїків, а саме запросив до нього лауреатів Шевченківської премії Василя Голобородька і Петра Мідянку, члена Шевченківського комітету Ростислава Семкова, поета і критика Олега Коцарева, поетку і літературну оглядачку журналу «ШО» Наталю Бельченко, поетку і громадську діячку Лесю Мудрак, голову Київської організації НСПУ Володимира Даниленка, поетку і керівницю студії «Кожен дев’ятий» Аллу Миколаєнко, критикиню і редакторку Інну Корнелюк, прозаїка і критика Олега Полякова.
Кожен з нас має чотири голоси, які він має віддати чотирьом різним книжкам-фаворитам із лонг-листу премії. Книжки-фаворити, що отримали найбільшу кількість голосів, утворюють шорт-лист, а перемагає та, що набрала найбільшу кількість голосів. Дизайнер премії Дьордь Барабаш – вручає власну відзнаку за найкраще книжкове оформлення. Переможців і їхніх колег із шорт-листу ми потім запрошуємо взяти участь у наших подіях на різноманітних літературних фестивалях – книжкові премії є соціальними ліфтами, і так вони мають працювати. Василь Голобородько колись казав, що якби його не похвалили тоді, ще в шістдесятих, він би, мабуть, і не писав більше взагалі. Вдумайтеся, ми могли втратити одного з найкращих наших поетів! Тому так важливо відбирати кращих з кращих – зрештою, в цьому і полягає завдання критики.
Полежака і Чуприна, звісно, давно відомі автори, проте це їхні перші книжки з ISBN і українською мовою відповідно, тож за положенням премії вони цілком підходять. Цьогорічних переможців ми оголосимо на спеціальній церемонії вкінці серпня».
.
.
Олег Коцарев,
член журі:
«Що більше літературних премій, то краще. Особливо в сфері поезії, яка традиційно «відірваніша» від суспільства. Це я банальність сказав, але так воно і є. Кожна відзнака – це зайвий привід нагадати про поезію, літературу, книжку, нагадати про авторів, усіх, хто робить книжки, цікавих і талановитих людей. Нашому суспільству, щоб воно звикало до такої інформації, до її ваги, потрібно показувати її регулярно, тицяти під носа, як маленькій дитині.
Цього року серед фіналістів, учасників короткого списку «Золотого Кларнета» – книжки з дуже різною поезією. Експериментальний Корнєв. Полежака, який спирається на серйозні традиції гумору (вибачте за каламбур). Тут є й іронічна риторика Чуприни. І, нарешті, «неомодернізм» Тарасова. Вибір широкий, і незалежно від того, хто переможе, я б радив прочитати всі ці книжки».
Як відомо, минулого року довгий список склали сімнадцять книжок, з яких п’ять увійшло в шорт-лист: «Щільник» Ігоря Астапенка, «Семантика наших прикрас» Вікторії Дикобраз, «Той, що зумів воскреснути» Олени Задорожної, «Реґіна Ольсен» Зази Пауалішвілі, «Змієлов» Євгенії Люби. Переможцем став «Щільник» Ігоря Астапенка, а нагороду за найкращий дизайн отримала «Семантика наших прикрас» Вікторії Дикобраз.
Найкращий лайк — це 30 гривень))
Фондуючи незалежну редакцію Читомо, ви допомагаєте зростити нове покоління професіоналів видавничої справи і збільшуєте кількість хороших книжок у світі.
Спасибі.
Щоб залишити свій коментар, будь ласка, увійдіть через аккаунт Vkontakte чи Facebook