Що вирізняє творчий підхід до будь-якої справи, то це переосмислення процесу загалом і винайдення нових рішень для втілення мети на основі вже відомих технологій. Так, власне, і виникло книгодрукарство, коли Йоган Гутенберг переробив звичайний прес на друкарський верстат. Сьогодні ж книга переживає процес іншої трансформації: вже з друкованого вигляду в електронний, і чим він завершиться, важко передбачити навіть футурологам ( “Читомо” вже писало й писатиме про це).
Проте є інший варіант розвитку подій. Його пропонують деякі видавничі компанії, наприклад Imago Creatе, – застосування інноваційних технологій у книговиданні, при цьому не нівелюючи якість книги та намагаючись прищепити сприйняття її як мистецького об’єкту. Виходить дорого, трудомістко, але рентабельно з економічної точки зору і високоестетично, оригінально та мегакреативно – з художньої.
Imago Create – це спеціальний підрозділ британської компанії Imago, яка надає видавничі, дизайнерські, консультаційні послуги понад 300 компаніям зі всього світу і є відомим постачальником фахівців видавничої галузі, тому що пропонує спеціалізовані навчальні курси з цієї кваліфікації (недешеві – ?325 за курс, більшість з яких одноденні).
Книга як продукт виробничого процесу в Imago Create, (саме “виробничого”, тому що просто поліграфією цей процес вже не назвеш, тут можуть бути задіяні хімічні (або ж алхімічні?) та інші допоміжні методи…) майже втрачає своє утилітарне значення, стає таким собі брендовим продуктом у формі книги.
Основні її ознаки, які беруть на себе передачу змісту, не лише зображальні, тобто в цілому не вони. Ці ознаки мають об’ємно-просторову й тактильну природу: метаморфози традиційної книжкової конструкції, кодексу чи взагалі застосування новітньої форми, а також використання різноманітних матеріалів – пластику, дерева, текстилю, металу.
Проте правила диктує мистецька якість продукту. На відміну від підходу більшості видавництв, де ладні жертвувати цією якістю, щоб здешевити або спростити всю справу, тут способи, почерпнуті з поліграфічних та інших технологій. звернуті на досягнення художнього результату. І, що важливо, вони, як і матеріал, і форма несуть змістовне навантаження.
До прикладу, вишивка-махаон, яка змінює колір під впливом денного світла (спільно з Calvin Klein Collection):
Видання про творчість архітектора вирішено в конструктивному стилі і складається із чотирьох модулів-книг (для видавництва Thames & Hudson):
Мінздрав відпочиває: сигаретні пачки ще нікому не нашкодили. Хоча процедура буде більш знайома курцям – відкриваєте пачку, відриваєте обгортку-фольгу, а там – мініатюрні видання класики. Обирайте Кафку, а не Мальборо:
Простір для фантазії надають книги на кулінарні теми – це різні «смачні» упаковки!
Лаконічна пробкова – для видання про вино:
Рецепти соків у промовистій упаковці:
Є такі книги, які, перш ніж відкрити, здається, ладен довго обіймати, настільки вони приємні на дотик. Ось як «поросла травою» книжка з текстом, нанесеним технікою шовкографії:
Книга з фетровою обкладинкою і вишитим написом імітує рукотворно-архаїчне виконання, проте це теж продукт видавничого процесу:
А ще – купа інших варіантів, де застосовується
тиснення,
лакування,
обертання фольгою,
продирявлення.
Нарешті сам папір як формоутворюючий та зображальний засіб теж ще ніхто не відміняв
наприклад, для дитячих Поп-ап книжок:
або навчальних карт:
Інші креативні рішення можна роздивитись в портфоліо компанії на сайті компанії.
Анастасія Денисенко
Найкращий лайк — це 30 гривень))
Фондуючи незалежну редакцію Читомо, ви допомагаєте зростити нове покоління професіоналів видавничої справи і збільшуєте кількість хороших книжок у світі.
Спасибі.
оце дякую, оцінив, пропіарю в себе
Отличные книги. У нас только начинают этим интересоваться. Может начнут появляться такие чудесные книги. Я про них магистерскую пишу . Потом поделюсь
А так это Анастасия Денисенко написала ! Тогда понятно, почему такая отличная статья!!!))
Такі дитячі книжки не новина – я їх мала в дитинстві, десь так у 75-му році, якщо не раніше. Якісь з них були чеські, якісь радянські. Книжки були повнокольорові (полноцветные), на цупкому папері, може навіть крейдованому. “Вирізки” були зроблені таким чином, що коли книжку відкриваєш-закриваєш то все наче рухалось. Також були рухомі вставки – клоун качав головою, у вікнах змінювалися картинки і таке інше.
Звісно, що були.Я також памятаю – “Огниво”, книга-іграшка. А де ж вони зараз? Саме наші (і завважте- якісні) ?