Читомо > uncategorized > Урбаністичне краєзнавство та побутове шрифтознавство

uncategorized

Урбаністичне краєзнавство та побутове шрифтознавство

10.05.2010 19 Автор:

У 2006 році у Санкт-Петербурзі вийшла збірка «Від психології побутового шрифту до графічної археології», до якої увійшли результати науково-мистецьких розвідок п’ятьох дослідників вуличних написів – художниці Ольги Флоренської, фотографів Юрія Молодковця та Олега Шагалова, а також дизайнерів Юрія Гулітова та Міті Харшака.

На 160 сторінках рідкісної на сьогодні книжки (тираж – 500 ексземплярів, перевидання не планується) автори розповідають історію дослідження так званих «побутових шрифтів» від 80-х років до початку 2000-х, коли на графічних кафедрах московських та санкт-петербурзьких вишів почали запроваджувати курс неточної науки «Графічна археологія» (автор терміна – Мітя Харшак).

.

BeSHa

.

Предметом дослідження стала непрофесійна вулична шрифтова графіка, яку група авторів збирала по всіх стінах-заборах та інших міських формах.

Тому усі дослідження старанно ілюстровані світлинами із їхніх колекцій. Вони мають бути цікавими для всіх – як для зацікавлених у шрифтах, так і для тих, хто вивчає міста через різні їх прояви.

.

BeSha1

.

Серед таких проявів, наприклад, стіни навпроти родильного дому, які лягли в основу серії фотографій Юрія Молодковця «Різдво». Це – настінні повідомлення татів (можна сказати, листи, вітальні лисівки, транспаранти).

.

molodkovets_1

.

До речі, до колективу авторів, мабуть, слід дописати і студентів, чиї роботи також увійшли до збірки – зокрема, перевтілення підглянутих на вулиці написів у шрифти.

.

BeSha3

.

Ось лише дріб’язки новизни досліджень:

  • розширення поля графічних досліджень;
  • збагачення шрифтознавчої термінології;
  • фіксація мінливих форм побутових шрифтів, що в будь-який момент можуть бути (або вже є) зафарбованими / змитими / здертими тощо;
  • класифікації (наприклад, на «девственные» та «лукавые»);
  • визначення схеми народження побутового шрифту;
  • позазмістова актуалізація написів “васяйятібялюблю” як джерела створенни нових шрифтів;
  • визначення широкого кола навколошрифтових утворень (наприклад, слідів від колишніх вивісок)..

Проте інформаційним приводом для цієї оди була не стільки цінність такого прекрасного дослідження, скільки факт його появи у вільному доступі. Тому –

.

.

.

Поделиться в facebook'е Поделиться вконтакте Поделиться в twitter'е

Комментарі читачів:

  1. перуцька
    10.05.2010 в 8:09 pm

    нє, як на мене круто!
    пози вішайте уже, пози!
    і про антоновського.
    буду всюди писати, поки не повісите)

  2. 10.05.2010 в 8:27 pm

    мені теж сподобалось)
    про ротВрот – А. А. перегляне і поставимо

Pingbacks/Trackbacks

Щоб залишити свій коментар, будь ласка, увійдіть через аккаунт Vkontakte чи Facebook

Соцмережi
artarsenal bookforum publish messe