Читомо > Новинки до Книжкового Арсеналу 2017 > Мистецькі видання

Мистецькі видання

Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics

Номер стенду: B1.8
Нікіфоров Є., Герман Л., Балашова О., Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics. – Київ : Основи, 2017. – 256 с. – ISBN 978-966-500-791-3
Ця книга є першим комплексним дослідженням радянських монументальних мозаїк – визначних артефактів культурної спадщини епохи.
Київський фотограф Євген Нікіфоров три роки подорожував Україною (в тому числі тимчасово окупованою Автономною Республікою Крим) в пошуках найбільш цікавих творів мистецтва 1950-х–1980-х років періоду радянського модернізму. Всього фотограф відвідав 109 міст і сіл, в яких знайшов більше 1000 уцілілих мозаїк.
Книга містить близько 200 унікальних фотографій монументальних панно: зображені на них величезні робітники, селяни, космонавти і спортсмени з кольорової смальти або кераміки ілюструють радянське життя таким, яким воно мало бути офіційно представлене.Деякі мозаїки, фотографії яких представлені в книзі, були зруйновані незабаром після подорожі Євгена в силу так званих законів про декомунізацію, які забороняють  комуністичну символіку та гасла. Хоча зміст творів мистецтва був під контролем радянської пропаганди, українським художникам вдалося розробити візуальну мову, яка виходить за межі соцреалістичного канону. Сьогодні ці роботи є не лише історичним свідченням, але також важливою сторінкою в історії мистецтва ХХ століття.
Ціна: 1 200 гривень

Rooftops: Islands in the Sky

Номер стенду: B1.1

Джодідіо Ф. Rooftops: Islands in the Sky / Філіп Джодідіо. – Taschen, 2016. – 384 с. ISBN978-3-8365-6375-8

У новому фотоальбомі Філіп Джодідіо, автор багатьох книг з архітектури, вивчив міське середовище з несподіваного ракурсу: згори. Він поглянув на дахи Осло, Гонконгу, Сіднею, Чикаго та інших мегаполісів і дослідив, де і як використовують цей простір. До книги потрапили найкращі варіанти з басейнами, садами, ресторанами, кортами та терасами.

Ціна: 2 150 грн

The Floating Piers in pictures

Номер стенду: B1.1

Генері Д. Christo and Jeanne-Claude: The Floating Piers / Джонатан Вільям Генері. – Taschen, 2016. – 128 с.

З 18 червня по 3 липня 2016 року, на відстані  100 км на схід від Мілана і  200 км на захід від Венеції, тисячі людей ходили по воді. Крісто розгорнув плавучі опори площею 70 000 квадратних метрів з мерехтливої ??жовтої тканини над  плавучою системою з 220 000 поліетиленових кубів, щоб створити тимчасовий трикілометровий прохід по поверхні озера Ізео, що з’єднує острови Монте Ізола і Сан-Паулу.
У відвідувачів була можливість пройтися вздовж цього витвору мистецтва від Сульцано до Монте-Ізол і до Сан-Паоло. З гір, що оточують озеро, можна було оглянути проект з висоти пташиного польоту; тоді можна було побачити його непомітні кути і перспективи. Плавучі причали – це перший великомасштабний проект Жаннни-Клод і Крісто, відтоді як вони реалізували The Gates в 2005 році. Як і у всіх проектах Крісто і Жанни-Клод, “Плавучі пірси” фінансувалися шляхом продажу оригінальних творів Крісто.
У цій книзі представлені світлини плавучих пірсів поряд з ескізами, моделями, документами та малюнками, які зображають весь процес створення цього водного витвору мистецтва: від процедури затвердження до виготовлення тканини й елементів кріплення.

Ціна: 850 грн

Kazimir Malevich. Kyiv Period 1928-1930

Номер стенду: B1.29  

Kazimir Malevich. Kyiv Period 1928-1930 / Тетяна Філевська ; Марта Скорупскі ; Венді Селмонд. Київ : Родовід, 2017. – 302 с. ISBN: 978-966-7845-91-9

Англомовна редакція книги “Kazimir Malevich. Kyiv Period 1928-1930″, упорядниця та авторка вступної статті Тетяна Філевська (Київ), редакторка Венді Селмонд (США), перекладачка на англійську Марта Скорупскі (США). Книга виходить в Родоводі в лютому 2017 року за підтримки [kmbs] та Фонду родини Загорій.

Історія видання. Наприкінці 2015 року в Києві віднайдені нові тексти Казимира Малевича та документи, що стосуються його викладання в Київському художньому інституті в 1929 – 1930 роках. І навіть свідчення про створення Дослідчого Кабінету, своєрідного наукового інституту Малевича. Біля 70 сторінок машинопису майже 90 років зберігалися в архіві митця Мар’яна Кропивницького, викладача й асистента Дослідчого Кабінету.

Англомовна редакція книги в твердій обкладинці, 304 сторінки, понад сто ілюстрацій –  твори Малевича з київської виставки 1930-го року (останньої персональної виставки Малевича),  твори його колег та архівні фото викладачів, студентів Київського художнього інституту, друзів і родичів Малевича.

Ціна: 1500 грн

Кіно народжене Україною

Номер стенду: B4.20

Тримбач С. Кіно народжене Україною. Альбом антології українського кіно / Сергій Тримбач. – Київ : Самміт-Книга, 2017. – 384 с.: іл. ISBN 978-966-575-212-7

Ця книжка  не лише про кіностудію імені О. Довженко, вона про все українське кіно. Ювілей кіностудії став приводом оприлюднити матеріали, появи яких давно чекала Україна. Ці матеріали охоплюють період від становлення українського кіно на межі XIX – XX ст. (а починалося воно не в Києві, а в Одесі) до сучасної доби, коли відбувається справжнє відродження і оновлення кінематографу України.

Ціна: 200 грн

Замовити книгу 

Ще на початку 1960-х в українському кіно було замало подій і справді якісних фільмів. Середній рівень продукованих у ті роки стрічок був доволі низький. Здебільшого йшлося про малоцікавий для глядачів процес «обслуги» ідеологічних потреб держави і, у кращому разі, прагнення слідкувати таким-сяким жанрово-стилістичним канонам. І раптом усе почало мінятися…

Дерев’яні та муровані храми України

Номер стенду: B1.32

Дерев’яні та муровані храми України / Григорій Павлуцький ; передм. А. О. Пучков ; додатки В. В. Вечерський ; переклад О. В. Ушкалова ; упоряд. О. О. Савчук. — Харків : Видавець Олександр Савчук, 2017. — 214 с. : [229 іл.] ISBN 978-966-2562-85-9

Книгу складають дві класичні праці видатного українського мистецтвознавця Григорія Павлуцького (1861–1924): «Старожитності України. Дерев’яні та муровані храми» (1905) та «Бароко України» (1910) з шеститомовика «Історія російського мистецтва» Ігоря Грабаря.
Пропоновані читачеві праці стали першими мистецтвознавчими дослідженнями української дерев’яної та мурованої архітектури й охопили визначні пам’ятки українського храмового будівництва.
Особлива увага приділена пам’яткам Київщини, Поділля та Волині.
Книга оснащена сучасними пам’яткознавчими анотаціями з кольоровими ілюстраціями, а також іменним та предметно-географічним покажчиками.

Ціна: 220 грн

Замовити книгу 

 

Українське народне мистецтво

Номер стенду: B1.32

Українське народне мистецтво / Микола Біляшівський ; передм. М. Р. Селівачов ; переклад О. О. Старова ; упоряд. О. О . Савчук. — Харків : Видавець Олександр Савчук, 2017. — 168, [6] с. : [229 іл.]

Biliashivskyi, Mykola. The peasant art of Ukraine. Kharkiv, Publisher Oleksandr Savchuk, 2017. 168, [6] p., 229 il. ISBN 978-966-2562-83-5

идання є першим українським перекладом англомовної праці видатного українського науковця та музейника Миколи Федотовича Біляшівского (1867–1926), що вийшла в Лондоні 1912 року у видавництві часопису «The Studio». Книгу доповнено унікальними світлинами етнографічного характеру кін. XIX – поч. ХХ ст. з колекції Національного художнього музею України (ДА Ф НХМУ, ф. 33). Видання приурочено 150-літтю від дня народження М. Ф. Біляшівського.

This edition is the first Ukrainian translation of the English study by the famous Ukrainian scientist and museum worker Mykola Biliashivskyi (1867–1926), which was originally published by The Studio art journal in London in 1912. The book is supplemented by exclusive ethnographic photographs of the late 19th and early 20th century from the collection of the National Art Museum of Ukraine (fund no. 33). The edition is dedicated to Mykola Biliashivskyi’s 150th birth anniversary.

Ціна: звичайний/ сувенірний варіант: 220 грн / 320 грн

Замовити книгу 

 

Що це взагалі таке? 150 років нового мистецтва в одній пілюлі

Номер стенду: B1.7

Вілл Ґомперц «Що це взагалі таке? 150 років нового мистецтва в одній пілюлі»

Видавництво ArtHuss 

Видавництво ArtHuss готує до друку український переклад книжки Вілла Ґомперца «Що це взагалі таке? 150 років сучасного мистецтва в одній пілюлі». Іронічний нон-фікшн, який пояснить чому ліжко Трейсі Емін – це мистецтво, а ваше – ні. Через сотні прикладів Ґомперц формує нове бачення та усвідомлення сучасного мистецтва, перетворюючи його на «живу» та «жваву» історію, а не мовчазну музейну колекцію.

Видання містить унікальний ілюстративний матеріал – і репродукції визначних творів історії мистецтва, і серію робіт відомого українського митця Микити Кравцова, які створюють концептуальний діалог із книгою Вілла Ґомперца. Книжка буде представлена на Книжковому Арсеналі.

Вілл Ґомперц – редактор BBC Arts. Сім років працював директором галереї Tate. Серед його зацікавлень особливе місце займає сучасне мистецтво. Ґомперц пише про мистецтво для The Times, Guardian та BBC. У 2009 році створив і відіграв з аншлагом комедійне-шоу одного актора про сучасне мистецтво на Единбурзькому фестивалі. Нещодавно нью-йоркський журнал Creativity визнав Ґомперца одним із п’ятдесяти видатних креативних мислителів.

 

 

 

KYIV STREET ART. 2010-2017

Номер стенду: B2.33

Leros G., Moiseienko S. KYIV STREET ART. 2010-2017 / Geo Leros, Stanislav Moiseienko. — Львів : Видавництво Старого Лева, 2017. — 300 с.  ISBN 978-617-679-410-3

This book is about street art of Kyiv and about artists ideas, which were laid down into every work.
During the period of my being a coordinator of couple of the project I understood one very important thing:
Not always a place creates a piece of work, but a piece of work also creates a place.
Feelings that appear when a person sees one or another work can be various. But they, for sure, won’t leave you indifferent. The ability to experience emotions, to give inner estimation- approval or non-acceptance—all this develops taste and forms an opinion.
A person feels emotions since the birth, but the quality of these emotions everyone defines by himself or herself. Before the murals show creation between a person and such art there were no connection. But now it is an open dialogue. The dialogue that influences on consciousness, taste and reality.

Ціна: 400 грн

Замовити книгу

Як у Тіні

Як у Тіні. Георгій Якутович як ілюстратор книги “Тіні забутих предків” / Поліна Ліміна, Павло Гудімов. – Київ : Артбук, 2017. – 184 с.: іл. [укр., англ.]. ISBN 978-966-1545-28-0

Книга «Як у Тіні» – це спроба подивитися на особу-феномен, Георгія Якутовича, крізь призму однієї з проілюстрованих ним книг – «Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського. Видання стало етапним як у житті художника, так і в розвитку української графіки. Однак жодна з цих історій ще не була написана, тож ми робимо першу спробу не дати їм зникнути в тіні.

 Ціна: 250 грн

Георгій Якутович не був людиною надто публічною. У Москві його знайомі знали: якщо він приїжджає, то тільки щоб продемонструвати новий твір – світське виблискування Георгія особливо не цікавило.
Всі знали про захоплення Якутовича тематикою Карпат, куди він часто запрошував своїх товаришів. Георгію було чужим сприйняття України як «мальовничого краю», певної курортної зони Радянського Союзу. Тому й окремою метою Якутовича було показати іншим всю ту глибину, складність, неоднозначність устрою в тій країні, звідки він сам походив.
Книга «Тіней…» справила велике враження на мистецьку спільноту. Зацікавлені люди знайшли зразок того, як виглядає гармонійна інтеграція тексту і зображення, як майстерно виконані дереворити розповідають кожен свою історію, однак разом складають завершену оповідь.

NOMINA. Україна. Сторінки родинного альбому.

Номер стенду: В1.7

NOMINA. Україна. Сторінки родинного альбому.
Видавництво ArtHuss
192 стор. Українською та англійською мовами

NOMINA – в перекладі з латини означає ІМЕНА. Підзаголовок- УКРАЇНА. СТОРІНКИ РОДИННОГО АЛЬБОМУ відразу дає зрозуміти, що в цьому виданні йдеться про людей, які пов’язані з нашою країною народженням, походженням чи усвідомленою приналежністю до неї. Це люди різних національностей і віросповідань: українці, євреї, кримські татари, поляки. Та й народилися вони в різні епохи – від 953 до 1953 року, але всі вони – частина великої, толерантної, української родини. Книжка повертає імена,"розібрані" нашими сусідами і нагадує, що не лише Микола Гоголь, Михайло Булгаков, Сергій Прокоф’єв, Святослав Ріхтер, Анна Ахматова, а й Антон Чехов, Петро Чайковський, Ілля Рєпін, Ігор Стравінський також походять з України.

Серед інших – Ісмаїл Гаспринський та Бекір Чобан Заде – люди, які є просвітителями і дороговказами для кримських татар. Звісно, ви знаєте, що королівські династії Європи пов’язані з іменем, Анни Ярославни, яка вважається прародителькою тридцяти королівських ліній, що саме козак Юрій Кульчицький відкрив у Відні першу кав’ярню і там існує вулиця, названа його іменем. Ви знаєте, що на фасаді Болонської академії є лише дві меморіальні дошки іноземців – Моцарта та українця Максима Березовського. Ви чули, що українець Іван Пулюй винайшов чудо-промені раніше Рентгена, а Йосип Тимченко демонстрував фільм в Одесі за кілька років до того, як брати Люм‘єри запатентували свій апарат. Можливо Ви забули, що передова космічна галузь в Радянському Союзі була сформована з українських вчених? А імена Миколи Бердяєва, Льва Троцького, Володимира Жаботинського, Голди Меїр, Енді Ворхола, Сержа Гензбура, Джека Поланса ви пов’язуєте з Україною? Вам хочеться забути, що Микита Хрущов та Леонід Брежнєв також походять з етнічних українців?:))

Вочевидь, приємніше усвідомлювати, що з України походять вісім лауреатів Нобелівської премії, володарі «Оскара», «Гремі», «Еммі» пов’язані з нашою країною.
Власне, пора відкривати книжку.

160 доль, новий погляд на історію України!

Ціна: 620 грн

25 років присутності

Номер стенду: В1.7

25 років присутності
Видавництво ArtHuss 

Видання, яке ви тримаєте перед собою, присвячене двадцятип’ятирічному ювілею української державної незалежності й українському сучасному мистецтву, що за цей час поступово, крок за кроком, у поступі поколінь перетворилося на одне з найпотужніших явищ сучасної вітчизняної культури, віддзеркалюючи її перспективи, проблеми, суперечності і новації.

Певною мірою цей проект можна розглядати як продовження попереднього — «20 років присутності», однак тепер більш широкий та різноспрямований. Розуміючи головну мету своєї діяльності як популяризацію сучасного українського мистецтва в нашій країні та за її межами, я намагаюся представити його різнобічно, у широкому діапазоні його мультимедійності, де поряд з традиційними живописом, графікою, скульптурою, фотографією все більше місце займають нові художні практики, інші види мистецтва, що виростають із сучасних технологій та нових медійних можливостей. «Розширення простору» я бачу також у залученні до своїх проектів (і виставкових, і видавничих) якомога всеосяжнішого кола художників різних поколінь та творчих спрямувань, які, кожний у свій спосіб, складають мозаїку сучасного українського мистецтва. Кожен із них мав змогу висловитися і розповісти, чим для нього/неї є ці 25 років присутності, що означає цей пройдений етап. На жаль, це стосується не всіх художників, що фігурують у виданні, бо ми вже встигли втратити декількох видатних авторів, які представлені в книзі мистецтвознавчими текстами про їх творчість, тепер уже — спогадами.

Ціна: 2 700 грн

Енеїда Базилевича

Енеїда Базилевича. Історія створення ілюстрацій і макета книги до поеми Івана Котляревського / Павло Гудімов, Діана Клочко. – Київ : Артбук, 2017. – 192 с.: іл. [укр., англ.]. ISBN 978-966-1545-29-7

З усіх художників, які працювали над «Енеїдою» Котляревського, найпотужніші образи належать Анатолію Базилевичу. Починаючи з року першого видання «Енеїди» Базилевича (1968), книга з яскравими та дещо незвичними персонажами перевидавалася понад півтора десятки разів, зведений наклад склав більш ніж мільйон примірників, а самі ілюстрації отримали народну любов. Відкриття родинних архівів, порівняльний аналіз зі зразками світового мистецтва, розповідь сина художника, оригінальні ілюстрації до книги, авторські макети та ескізи – все це складає основу нового формату «книги про книгу».

Ціна: 300 грн

У своєму жанрі Базилевич – співавтор “Енеїди”; у цьому розгадка надзвичайної популярності видання 1968-1970 років, яке було дивом, що вразило мистецьку й читацьку громадськість. “Ви вже бачили “Енеїду” Базилевича?”, – так запитували одне одного люди в ті часи. Саме так: питали, шукали “Енеїду” Базилевича. Таке могутнє враження справив творчий злет художника на читачів.

 

Авангард. Українські художники першої третини XX ст.

Номер стенду: B1.25

Горбачов Д. Авангард. Українські художники першої третини ХХ ст. : альбом / Дмитро Горбачов. —  Київ : Мистецтво, 2017. — 320 с.:іл. (укр., англ.)

У виданні всебічно репрезентовано розвиток авангардного мистецтва в Україні. У ньому подано репродукції понад 300 творів українських майстрів-авангардистів, що нині зберігаються в музеях і приватних зібраннях багатьох країн світу. Серед них праці
В. Єрмилова, О. Богомазова, В. і Д. Бурлюків, К. Малевича, О. Архипенка, О. Екстер, В. Меллера, В. Пальмова, М. Синякової, А. Петрицького та багатьох інших художників. У виданні охоплено всі напрями авангардистського руху в Україні — від загальноєвропейських (кубізм, футуризм, експресіонізм, сюрреалізм та ін.) до суто національних (народний футуризм селянки Собачко, супрематизм сіл Вербівка та Скопці). В альбомі подано також текстові матеріали — доповіді, виступи, спогади українських художників-авангардистів.
Автор видання — Дмитро Горбачов, провідний український мистецтвознавець, професор, який багато років присвятив дослідженню феномена українського авангардного мистецтва.
Видання розраховане на спеціалістів та широке коло читачів.

Ціна: 550 грн

За львівськими брамами

Номер стенду: B2.33

За львівськими брамами : альбом /  Іванова Анастасія,  Бондаренк Євгенійо,  Савченко Євген. — Львів : Видавництво Старого Лева, 2017. — 112 с. ISBN 978-617-679-259-8

Що ховає Львів за брамами старих будинків? Сецесійні розписи, зруйновані часом, фрагменти знищених вітражів, величні сходові клітки, квіткові мозаїки, а ще людські історії – невислухані і вчасні. Бо ж мине іще сотня років і тих будинків, може, не буде взагалі… А те, що є сьогодні, – залишиться на фото.

У книжці-альбомі – таємниці і багатство Львова, сховані від сторонніх очей. Під’їзди за відчиненими і закритими брамами, за якими співіснують минуле й сучасне.

Ціна: 250 грн

Замовити книгу

Блукаючи чужими будинками, я відшукувала релікти вже минулої епохи. Уявляла, якими були килими, що колись встеляли сходинки, як сяяли вітражі, від яких сьогодні залишилося лише кілька кольорових скелець, якого кольору могли бути стіни до першого радянського ремонту. Спершу мене гнітила атмосфера загальної руйнації, та згодом я почала ставитися до побаченого як до наглядної ілюстрації історії Львова за останнє століття. Бо ж, мине іще сотня років, і тих будинків або не буде взагалі, або ж їх приведуть до ладу, відновлять вітражі і килими повернуть. А те, що є сьогодні, залишиться лише на фото. 

Віч-на-віч зі Львовом

Номер стенду: B2.28

Николишин Ю. Віч-на-віч зі Львовом / Юрій Николишин. – Львів : Апріорі, 2017. – 184 с. ISBN 978-617-629-348-4

Де б ти не був, завжди живеш зі Львовом, аби запалювати серце дивною незбагненною радістю від якогось магічного контакту з ним… Перед читачами – емоційно оповідь про вулиці і будівлі, про церкви і пам’ятники, про архітектуру та історію чудового міста – Львова. Книга призначена для всіх, хто любить Львів, і цікавиться його історією.

Ціна: 250 грн

Львів – це величезне зосередження естетичної та прагматичної думки, а також справжньої філософії буття, в ареалі якої будь-кому легко віднайти і сенс свого життя, і «свою наповнену реальність та дійсність» – саме те, чого найбільше потребує й шукає кожна людина. Мало таких міст на Землі, до яких потрапляєш начебто у своє дитинство, в час, коли зароджуються всі прекрасні мрії й високі прагнення, що формують особистість. Часом мимоволі людина навіть відчуває тут таку духовну комфортність, якої неможливо віднайти деінде. Хоч куди занесе її доля, вона щоразу, якось інстинктивно, повертається сюди – до витоків життя…

Яке то щастя – пов’язати Львів зі своєю лінією долі, увібравши в себе красу й велич майже 800-літньої людської потуги! Прихилитися до того потужного духовного стрижня, завдяки якому місто Лева здійнялося так високо, ставши значним досягненням та гордістю європейської цивілізації! Львів – це насамперед місто сотні храмів, які утворюють своєрідне сонячне сплетіння на галицькій землі.

Сергій Васильківський

Номер стенду: B1.25

Жбанкова О. Сергій Васильківський : альбом / О. Жбанкова. —  Київ : Мистецтво, 2017. — 208 с.:іл. 

Видання присвячене творчості видатного українського художника Сергія Івановича Васильківського (1854–1917), який свідомо та пристрасно стверджував національні засади у пейзажі, історичному полотні та «непоказному» побутовому мотиві. Отримавши професійну освіту спочатку в Харкові у Д. Безперчого, а згодом у петербурзькій Академії мистецтв у М. Клодта та В. Орловського, майстер довершував свій арсенал малярських здобутків у Франції, Англії, Іспанії, Італії, де вивчав надбання світового мистецтва, а також досвід у царині пленерного живопису французьких барбізонців та «українського француза» І. Похитонова. Як один із фундаторів української пейзажної школи С. Васильківський у своєму самобутньому мистецтві органічно поєднав національні традиції та європейські малярські досягнення. Сучасники називали художника «небесним майстром», який неперевершено передавав стан небесної сфери не лише як природного аспекту, а й як субстанції величі, сили і свободи людини. В його мистецтві віддзеркалилися кращі риси художника-гуманіста й художника-патріота, який щиро любив свою землю, її народ, вивчав і цінував його славетне історичне минуле. Творчість С. Васильківського та його активна громадська діяльність стали вагомим внеском у справу національного відродження України.
Видання розраховане на спеціалістів і широке коло читачів.

Шедеври архітектури України

Номер стенду: B1.25

Шедеври архітектури України : альбом. —  Київ : Мистецтво, 2017. — 256 с.:іл. 

У виданні репрезентовано понад 130 визначних творів архітектури, пам’яткових ансамблів і комплексів, зведених на землях України в різні часи її багатовікової історії. Стислі нариси й візуальна інформація про архітектурні релікти висвітлюють історію архітектурно-будівельної діяльності на українських теренах, засвідчують талант і творчу вдачу будівничих, слугують автентичним підґрунтям для пізнання глибинного коріння культурних традицій українського народу. Видання покликане сприяти збереженню та популяризації унікальних надбань зодчества як в Україні, так і за її межами. Розраховано на архітекторів, пам’яткоохоронців, істориків, мистецтвознавців і широке коло шанувальників українських старожитностей.

Ціна: 380 грн

Бойчук та його школа

Номер стенду: B1.25

Бойчук та його школа : альбом / С. Білокінь. —  Київ : Мистецтво, 2017. — 256 с.:іл. 

У виданні репрезентується творчий шлях одного з найвидатніших українських мистців Розстріляного Відродження Михайла Львовича Бойчука (1882–1937) – творця двох мистецьких шкіл (першої – паризької, чи франкопольської, другої – київської), члени яких згодом за його ім’ям отримали назву бойчукістів. Серед них такі видатні митці, як Іван Падалка, Василь Седляр, Софія Налепинська-Бойчук та інші. Ця плеяда художників, які фізично або психологічно-соціально були знищені сталінським режимом, створили унікальні роботи, просякнуті національно-монументальним духом, побудовані на відчутті величі візантинізму, магії ранніх ренесансних сентенцій Заходу та наповнені розумінням глибинних пластів народного мистецтва. Бойчукісти відіграли виняткову роль у становленні та розвої національного художнього процесу України першої третини XX ст., стали непересічною складовою у контексті європейського та світового культурологічних просторів.

У виданні репродуковано твори майстрів, які збереглися, та констатується факт катастрофічного знищення
більшості оригіналів. Бойчукізм як унікальне явище українського мистецтва вимагає подальшого вивчення, дета-
лізації та узагальнення.
Видання розраховане на спеціалістів та широке коло читачів.

Ціна: 500 грн

Чорнобиль [не]видимий. DVD-колекція

Номер стенду: В1.33

Чорнобиль [не]видимий. DVD-колекція. Національний Центр Олександра Довженка, 2017. 

DVD-колекція з 15 українських документальних фільмів, що репрезентують чорнобильський феномен до і після аварії на Чорнобильській АЕС 1986 року. Всі вони  відображають утопічний ентузіазм атомоградів 1970-х, соціальну та національну скорботу посттравматичної епохи та дають унікальний досвід в якому поєдналися мистецтво (кіно як практика репрезентації), політика (Чорнобиль і криза СРСР), і наука (антропогенний аспект аварії).

 Ціна: 300 грн 

Поряд із Хіросімою та Нагасакі, аварією на хімічному заводі в Бхопалі, Чорнобильська аварія є однією з найбільш масштабних техногенних катастроф в історії ХХ століття і дискурсивною фігурою неймовірної ваги, осмислити яку намагалися ключові постмодерністські філософи. Жан Бодріяр, зокрема, зазначав, що Чорнобиль став поворотною точкою в історії другої половини ХХ сторіччя, яка змінила як західний соціальний порядок, так і спричинила загальну кризу гуманітарних наук. Поль Віріліо зізнається в інтерв’ю Світлані Алєксієвич, що жертвою Чорнобиля стала не так наша наука, як свідомість. Ця негативність пізнання – ситуація, за якої філософського апарату бракує для адекватної інтерпретації Чорнобиля, – робить цей досвід співмірним із досвідом Освенціма. Постмодерні спекуляції, зведення Чорнобиля до немислимої ситуації, незображуваного феномену, паралізували й без того слабкі спроби критичного осмислення подій 1986 року та прийдешнього пострадянського досвіду.

У локальному контексті Чорнобиль можна порівняти з падінням Берлінського муру та крахом соцтабору. Він став символом неефективності радянського соціалістичного правління, якщо не каталізатором кризи системи, важливих соціальних і політичних трансформацій у регіоні. Разом із Голодомором Чорнобиль став ключовим етапом переосмислення та переоцінки радянського періоду української історії, формування нових варіантів «культурної пам’яті» та «національної історії».

 

artarsenal bookforum publish messe